Lilla P. i stora världen

Resten av ditt liv.
Vad skulle du göra med ditt liv om du fick bestämma helt själv? Om du inte behövde ta hänsyn till någon annan männsika? Om valet var fritt?
 
En gång för länge sedan hade vi den möjligheten. En gång stod vi framför ett vägskäl. Vi hade möjligheten att välja vad vi ville. Vi förstod inte det då. Vi förstod inte att möjligheten kanske aldrig kommer tillbaka. Vi var unga, hade hela livet framför oss och tyckte inte det var viktigt vad vi ville just då. Det skulle ju komma många fler möjligheter. Många fler dagar. Många fler vägskäl. Många fler resor.
Tanken är viktig. Våra barn står snart på samma plats i livet. Hela världen ligger framför dem, bokstavligt talat. Större och tydligare än när vi stod där. De har ännu fler möjligheter och ett större utbud. Jag vill inte stänga någon dörr. Jag vill att de ska känna just den där hisnande känslan, jag känner. En fråga fylld av oändliga möjligheter. Jag vill att de ska tänka just så.
Vad vill just jag göra med mitt liv? Om jag fick bestämma helt själv.
 
Jag brukar ställa den här frågan till vänner. Tanken har inget slut och inga begränsningar. 
Så vad skulle du göra? Var skulle du vara? Med vilka människor?
 
Jag hoppas att jag någon gång i framtiden kommer att stå inför det valet igen. Om jag har lyckan att vara frisk, kommer jag helt säkert att stå där en vacker dag och tänka; 
Vad vill du göra med resten utav ditt liv?
Möjligheterna, dagarna, vägskälen och resorna kommer att vara färre, tiden kommer att bli knapp, men det kommer inte att vara för sent...
 
Glenelg, Adelaide, Australien.
Anonym

Det är aldrig för sent så länge du har hälsan💕

Svar: Så sant!
Lilla P. i stora världen

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress