Lilla P. i stora världen

Tre barn och ingen man.
Jag har mitt första samtal med min nya chef på akuten. En tysk kvinna i min ålder eller kanske något yngre. Det handlar om mina semesterdagar, hur många jag har kvar och när jag vill ha semester. Jag hade planerat en vecka i september men det är inte längre möjligt. Jag förklarar att det inte spelar någon roll. Jag kan ta ut mina dagar vid ett senare tillfälle.
 
Min chef:  Ja, du måste ju säkert prata med din man om det? Hör av dig till mig när du har gjort det.
Jag:  Jag har ingen man.
Min chef: Va? Du har 3 barn och ingen man?
Jag: Ja, stämmer. 3 barn och ingen man.
Min chef: Så ni fick 3 barn och sedan lämnade han dig? Hon ser medlidsam ut.
Jag: Nej, jag lämnade honom.
Min chef: Va? Ser ut som ett frågetecken. Hur klarar du dig nu?
 
En helt vanliga dag i det jämställda Tyskland. Landet som har en kvinna som Kanzlerin.
 
 
 
Anonym

💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻 Kram

Svar: kram tillbaka!
Lilla P. i stora världen

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress