Lilla P. i stora världen

Det doftar sommar i Berlin.
Dagen efter kom jag hem ordentligt med Norwegian över Oslo till Berlin-Schönefeld. När jag kommer ut doftar det sommar och träden är gröna, fulla med nya löv.
Barnen blir glada av att se mig och jag tycker det är mysigt att vara hemma.
Jag gör en liten utvärdering av det praktiska. Jag hade med mig lagom packning. Lite för mycket varma kläder. Jag hade inte behövt ha 3 par raggsockor, jag hade inte behövt mitt ylleunderställ och inte heller min regnponcho. Annars har jag använt allt.
Det bästa jag hade med mig var helt klart min pyttelilla lightweight ryggsäck från Osprey. Den använde jag varenda dag. Den tar ingen plats i packningen, men har plats för allt man behöver en dag på tur.
 
 
Lightweight backpacker från Osprey.
 
Det näst bästa var mina skor. Lagom varma, med eller utan raggsockor. Bekväma, vattentäta och väldigt snygga, om ni frågar mig. Lite dammiga på slutet av resan.
 
Blundstone, Tasmania, Australia.
 
Därefter kommer det som man alltid borde ha med sig. Miljövänligt och livsviktigt. En drickflaska och en kaffemugg. Kaffemuggen kommer från Starbucks. Jag är verkligen ingen Starbucks fan och undviker medvetet att köpa mitt kaffe där. Men deras muggar är de allra bästa. De håller varmt i timmar och det läcker aldrig. Muggen kan ligga upp och ner i ryggsäcken. Den håller alltid tätt.
 
Flaska från Chilly Bottles, håller 24 timmar kallt och 12 timmar varmt.
Kaffemugg från Starbucks.
 
Det sista men ändå lika viktigt och anledningen till att jag kunde skriva om min resa.
 
Min macbook.
 
Tack till alla er som har läst och kommenterat. Jag har bara börjat och jag hoppas jag kommer att bli bättre och bättre. Lofoten är fantastiskt och den vackraste platsen jag har varit på hittills!  Om ni får möjlighet, åk dit! Fler resor kommer det absolut att bli! Medans jag planerar och tjänar lite mer pengar får ni gärna läsa om vad som händer i Berlin! 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress